URP 3x15 möte - Gig-jobben utmanar den traditionella arbetsmarknaden.

torsdag 24 september 2020 07:30-08:30, Zoom
Uppsala Rotary Professional (URP) 3x15 möte
Kalendarium: https://www.uppsala-rotary-professional.se/kalendarium/

Titel: Gig-jobben utmanar den traditionella arbetsmarknaden

Inbjuden talare: Lisa Hemph ansvarig för Arbetsförmedlingens Jobtech gig.
Webbinariet startar 7:30

Lisa's arbete handlar om att främja en hållbar utveckling av gig-ekonomin. En ekonomi som utmanar den traditionella arbetsmarknaden i Sverige, och många andra länder, som är baserad på fastaanställningar och inte gig-jobb, dvs lösa anlitandeformer av arbetskraft. Vid Lisa's besök vid URP den 24de september kommer hon att prata om definition och drivkrafter bakom gigekonomi. Hon kommer även att bena upp vad gigekonomin handlar om, varför och hur arbetsförmedlingen arbetar med detta.

Deltagarfråga att diskutera under seminariet: Vilken betydelse ser du att Gig-ekonomin kan ha för din branch? Finns det något specifikt ni vill skicka med till Arbetsförmedlingen för att öka värdet av gig-jobb för både arbetstagare och arbetsgivare?